loading...
┊┊شادی بخش✗وبسایتی وابستـه بـه تغييـر و تنـوع✗
Akram بازدید : 226 1391/10/21 نظرات (0)

کمی در رفتار کودکان دقت کنید. او تا به حال چه چیزهایی به شما آموخته است؟ گاهی اوقات بزرگ‌ترین و بهترین درس‌های زندگی را به طور غیر منتظره از کودکان می‌آموزیم.
صبر، تواضع و لذت بردن از لحظه‌لحظه‌ زندگی همیشه آن درس‌هایی نیست که از والدینمان، دیگران و یا در قالب نقل‌قول‌های الهام‌بخش می‌آموزیم. بلکه، اغلب آنها را از کسی نزدیک‌تر از قلبمان، یعنی کودک نوپایمان یاد می‌گیریم. کودکی که تازه به حرف افتاده، سعی می‌کند مستقل عمل کند تا خصوصیات شخصیتی خود را پیدا کند.


صبر داشته باش، تسلیم نشو!


اگر نتوانستید کاری را بار اول به سرانجام برسانید باز هم روز آن کار کنید. پسر کوچکم تا مدت‌ها تلاش می‌کرد راه برود. بدون توجه به این که چند بار زمین خورد، حتی بعد از آن که در اثر زمین خوردن زیر چشمش کبود شد هرگز تسلیم نشد.  “کریستال کامپتون”

همیشه همه چیز را همان‌طور که هست ببینید و بپذیرید.

 

ما کیلومترها دور از خانواده‌مان در کشور دیگری زندگی می‌کنیم. پارسال والدین همسرم برای دیدن ما آمدند. کم کم موقع جدایی نزدیک می‌شد و من تصمیم گرفتم ذهن دخترم را آماده کنم. داشتم سعی خودم را می‌کردم که او گفت: “مامان، همه چیز خوبه، من تقریبا می‌دانم که چه پیش خواهد آمد. اول، خیلی ناراحت می‌شویم و شما گریه می‌کنید. اما کم‌کم بهتر می‌شوید و دلتان برایشان تنگ می‌شود. اما خوب دیگر مثل اول آزاردهنده نخواهد بود.” او از خودآگاهی و انعطاف‌پذیری می‌گفت. چیزی که ما بزرگسالان یک عمر طول می‌کشد تا درک کنیم. او فقط پنج سال دارد و شرایط زندگی به او یاد داده است که چطور خود را با جدایی و دوری وفق دهد. من از هر لحظه با او بودن درسی می‌گیرم.  “سیلویامک دونالد”


احساسات خود را مخفی نکنید.

وقتی شوهرم ۳۲ ساله بود مبتلا به سرطان روده بزرگ شد. او تحت عمل جراحی سختی قرار گرفت و ماه‌ها شیمی‌ درمانی می‌کرد. دخترمان چهار ساله بود. من فکر می‌کردم که باید اشک‌ها و ناراحتی‌ام را از او مخفی کنم. اگر ناگهان مرا در حال گریه می‌دید به جای بروز عواطف که بخشی از زندگی عادی روزمده آدمی است به او می‌گفتم: “فقط خسته‌ام”. فکر می‌کردم باید به خاطر همگی‌مان خود را قوی نشان بدهم. اصلا نمی‌دانستم که دارم با این کارم به او یاد می‌دهم که احساساتش را نشان ندهد و دورن خود نگه دارد. ولی یک روز ناگهان درسی به من داد خیلی ساده در هم شکست و فقط یک توضیح برای آن داد: “من فقط خسته‌ام”. آن روز فهمیدم که جدا باید در مورد بعضی چیزها تجدیدنظر کنم.  “سارا واکر گولی”

همیشه الگوی خوبی باشید.

 

این مطلب حقیقت دارد که من برای فرزندانم یک قهرمان هستم و هر آن چه انجام می‌دهم، خوب یا بد، زیر ذره‌بین انها قرار می‌گیرد و به خوبی متوجه می‌شوند. در ضمن، هر جه می‌گویم یا انجام می‌دهم برای آنها به یک خاطره تبدیل می‌شود.  “آلیسون ویج”
ما آینه تمام‌نمای رفتار فرزندانمان هستیم. من و همسرم همیشه از خود می‌پرسیدیم که چرا دخترمان این‌قدر کم صبر است و چرا همیشه سر ما داد می‌زند؟ خوب، بهتر بود که یک نگاه به خودمان می‌انداختیم. ما بیشترین اثر را بر او داشتیم و اگر ما صبور، مهربان، شاد و خوش‌اخلاق بودیم او هم همین‌طور می‌شد.

“سارا بولد”

عشق، همه آن چیزی است که به آن نیاز داریم.
هر اتقافی بیفتد او مرا دوست دارد. اهمیتی نمی‌دهد اگر کمی چاق شوم، موهایم به هم ریخته باشد یا لباس مارک‌دار و آن‌چنانی نپوشیده باشم، او باز هم مرا دوست دارد. او مرا دوست دارد چون وقتی مریض است او را در آغوش می‌گیرم صورتش را می‌بوسم و با او بازی می‌کنم.  “اشلی چپمن”


همیشه از زندگی لذت ببرید.

به جای این که در روزهای بارانی گله و شکایت کنید و غر بزنید، بیرون بروید و در چاله‌های آب بپرید!! 

“سامانتا ویدمن”


ماه چیزی است که وقتی آن را می‌بینید باید جشن بگیرید. پسرم هر بار که ماه را می‌بیند بیشتر از پیش هیجان‌زده می‌شود و می‌گوید: “مامان، ماه، ماه.” وقتی ماه پشت ابرها می‌رود، می‌پرسد: “ماه، کجا رفتی؟!” و وقتی دوباره آن را می‌بیند با شادی فریاد می‌کشد: “وای ماه، ماه!” به همین خاطر، من پیاده‌روی‌های شبانه خانوادگی را خیلی دوست دارم.  “ری ویلکگس بال”

برچسب ها درس‌های بزرگی از کوچولوها , کمی در رفتار کودکان دقت کنید. او تا به حال چه چیزهایی به شما آموخته است؟ گاهی اوقات بزرگ‌ترین و بهترین درس‌های زندگی را به طور غیر منتظره از کودکان می‌آموزیم. صبر، تواضع و لذت بردن از لحظه‌لحظه‌ زندگی همیشه آن درس‌هایی نیست که از والدینمان، دیگران و یا در قالب نقل‌قول‌های الهام‌بخش می‌آموزیم. بلکه، اغلب آنها را از کسی نزدیک‌تر از قلبمان، یعنی کودک نوپایمان یاد می‌گیریم. کودکی که تازه به حرف افتاده، سعی می‌کند مستقل عمل کند تا خصوصیات شخصیتی خود را پیدا کند. درس‌های بزرگی از کوچولوها صبر داشته باش، تسلیم نشو! اگر نتوانستید کاری را بار اول به سرانجام برسانید باز هم روز آن کار کنید. پسر کوچکم تا مدت‌ها تلاش می‌کرد راه برود. بدون توجه به این که چند بار زمین خورد، حتی بعد از آن که در اثر زمین خوردن زیر چشمش کبود شد هرگز تسلیم نشد. “کریستال کامپتون” همیشه همه چیز را همان‌طور که هست ببینید و بپذیرید. ما کیلومترها دور از خانواده‌مان در کشور دیگری زندگی می‌کنیم. پارسال والدین همسرم برای دیدن ما آمدند. کم کم موقع جدایی نزدیک می‌شد و من تصمیم گرفتم ذهن دخترم را آماده کنم. داشتم سعی خودم را می‌کردم که او گفت: “مامان، همه چیز خوبه، من تقریبا می‌دانم که چه پیش خواهد آمد. اول، خیلی ناراحت می‌شویم و شما گریه می‌کنید. اما کم‌کم بهتر می‌شوید و دلتان برایشان تنگ می‌شود. اما خوب دیگر مثل اول آزاردهنده نخواهد بود.” او از خودآگاهی و انعطاف‌پذیری می‌گفت. چیزی که ما بزرگسالان یک عمر طول می‌کشد تا درک کنیم. او فقط پنج سال دارد و شرایط زندگی به او یاد داده است که چطور خود را با جدایی و دوری وفق دهد. من از هر لحظه با او بودن درسی می‌گیرم. “سیلویامک دونالد” درس‌های بزرگی از کوچولوها احساسات خود را مخفی نکنید. وقتی شوهرم ۳۲ ساله بود مبتلا به سرطان روده بزرگ شد. او تحت عمل جراحی سختی قرار گرفت و ماه‌ها شیمی‌ درمانی می‌کرد. دخترمان چهار ساله بود. من فکر می‌کردم که باید اشک‌ها و ناراحتی‌ام را از او مخفی کنم. اگر ناگهان مرا در حال گریه می‌دید به جای بروز عواطف که بخشی از زندگی عادی روزمده آدمی است به او می‌گفتم: “فقط خسته‌ام”. فکر می‌کردم باید به خاطر همگی‌مان خود را قوی نشان بدهم. اصلا نمی‌دانستم که دارم با این کارم به او یاد می‌دهم که احساساتش را نشان ندهد و دورن خود نگه دارد. ولی یک روز ناگهان درسی به من داد خیلی ساده در هم شکست و فقط یک توضیح برای آن داد: “من فقط خسته‌ام”. آن روز فهمیدم که جدا باید در مورد بعضی چیزها تجدیدنظر کنم. “سارا واکر گولی” همیشه الگوی خوبی باشید. این مطلب حقیقت دارد که من برای فرزندانم یک قهرمان هستم و هر آن چه انجام می‌دهم، خوب یا بد، زیر ذره‌بین انها قرار می‌گیرد و به خوبی متوجه می‌شوند. در ضمن، هر جه می‌گویم یا انجام می‌دهم برای آنها به یک خاطره تبدیل می‌شود. “آلیسون ویج” ما آینه تمام‌نمای رفتار فرزندانمان هستیم. من و همسرم همیشه از خود می‌پرسیدیم که چرا دخترمان این‌قدر کم صبر است و چرا همیشه سر ما داد می‌زند؟ خوب، بهتر بود که یک نگاه به خودمان می‌انداختیم. ما بیشترین اثر را بر او داشتیم و اگر ما صبور، مهربان، شاد و خوش‌اخلاق بودیم او هم همین‌طور می‌شد. “سارا بولد” عش ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اگر مي خواهي خوشبخت باشي براي خوشبختي ديگران بكوش؛ زيرا آن شادي كه ما به ديگران مي دهيم به خود ما بر مي گردد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 2679
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 510
  • بازدید سال : 18,670
  • بازدید کلی : 300,642