loading...
┊┊شادی بخش✗وبسایتی وابستـه بـه تغييـر و تنـوع✗
Akram بازدید : 192 1393/05/18 نظرات (0)

 

اگر شما هم در اجرای برخی فایل‌ها در ویندوز مشکل دارید و فرمت اجرایی برای ویندوز ناشناخته می‌باشد، همراه ما در این گزارش باشید تا برای همیشه با این مشکل خداحافظی کنید
:ممکن است گاهی هنگام کار با رایانه، در ویندوز با فایلی رو به رو شوید که قصد بازکردن آن را داشته باشید اما فرمت فایل برای سیستم عامل شما ناآشنا باشد. در چنین موقعی شما با تصویری مثل تصویر زیر رو به رو می‌شوید و این سوال برای شما پیش می‌آید که فایل مذکور با چه برنامه‌ای اجرا می‌شود تا هنگام اجرا و مشاهده آن فایل با مشکل رو به رو نشوید؟

1. در چنین شرایطی سیستم عامل ویندوز در یک پنجره ویژه، دو گزینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گزینه اول در این پنجره کاربر را به سرویس مایکروسافت که به همین منظور در نظر گرفته شده است، هدایت می‌کند و با جستجو در بانک اطلاعاتی سرویس مذکور می‌توانید برنامه مناسب برای اجرا فایل را پیدا کنید. البته این سرویس چندان جواب‌گوی نیاز کاربران نیست و در بیشتر موارد در پیدا کردن برنامه مناسب برای فایل‌ها با فرمت‌های گوناگون، موفق عمل نمی‌کند.

2. اما اگر فرمت فایلی که ویندوز قادر به اجرای آن نیست ولی برای شخص شما آشناست و می‌دانید برنامه مناسب اجرا این فایل روی ویندوز شما نصب شده، می‌توانید از پنجره‌ای که حین اجرا فایل با فرمتهای ناشناخته در ویندوز نمایش داده می‌شود، گزینه دوم را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پنجره جدیدی با عنوان Open with در مقابل شما باز می‌شود که در آن فهرستی از بیشتر برنامه‌های نصب شده روی ویندوز موجود است و می‌توانید برنامه مناسب اجرای فایل مذکور را از این فهرست انتخاب کنید. در صورتی که برنامه مورد نظر شما در این فهرست وجود ندارد اما از نصب آن روی سیستم عامل اطمینان دارید، میتوانید فایل اجرایی آن برنامه را با استفاده از کلید Browse انتخاب کرده و به این فهرست بیافزایید.
توجه داشته باشید که اگر قصد دارید فایلی را به صورت آزمایشی توسط برنامه دیگری اجرا کنید و از مناسب بودن آن اطمینان ندارید، بهتر است علامت تیک پایین پنجره کنار گزینه Always use the selected program to… وجود دارد را بردارید تا از اختصاص یافتن دائمی آن برنامه به اجرای فایل‌های تحت این فرمت جلوگیری شود.

3. اگر با روش‌های بالا مشکل حل نشد می‌توانید این مرحله را طی کنید، در انتهای نام آن فایل پس از یک نقطه به سه حرف لاتین پسوند فایل مشخص می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از سرویس آنلاین FileInfo.com می‌تواند کمک بسیار موثری به شما داشته باشد. این سرویس دارای بانک اطلاعاتی بسیار وسیعی و قدرتمند شامل فرمت‌های مختلف برنامه‌هایی که در سیستم عامل‌های گوناگون قابل اجرا هستند، می‌باشد. پسوند سه حرفی را که در انتهای نام فایل مورد نظر خود مشاهده می‌کنید را در قسمت جستجوی این وب‌سایت وارد کرده و سپس کلید Enter را فشار دهید تا اطلاعاتی درباره فرمت این فایل و همین‌طور برنامه‌هایی که می‌توانند آن را روی سیستم عامل‌های مختلف از جمله ویندوز اجرا کنند را مشاهده کنید..
Akram بازدید : 138 1392/08/27 نظرات (0)

یک زمانی برای انتقال اطلاعات از یک رایانه به سیستم شخصی خودمان، باید از فلاپی استفاده می کردیم. فلاپی ها حافظه بسیار محدودی داشته و نهایتا به درد انتقال فایل های متنی می خوردند. مدتی بعد CD (لوح فشرده) وارد بازار شد. در یک CD حدود 700 مگابایت اطلاعات ذخیره می شد. از فایل های متنی گرفته تا عکس و فیلم. سپس DVD متولد شد. که فرقش با cd در حجم اطلاعاتی بود که در خود ذخیره می کرد. بیشتر از 4 گیگابایت.

به گزارش ورد آی تی، بالاخره با آمدن ابزاری به نام Flash، تقریبا مشکلات انتقال اطلاعات برای همیشه بر طرف شد. مهمترین برتری فلش ها نسبت به CD یا DVD، امکان تبادل همیشگی اطلاعات بود، یعنی بدون محدودیت در تعداد دفعات نقل و انتقالات. به بیان ساده تر: " فلش مموری یک بار برای همیشه 


اگر چه تاکنون حافظه‌های فلش بسیار پیشرفته‌ای تولید شده است ولی هنوز انتقال اطلاعات بین دو فلش به صورت مستقیم وجود ندارد. U Transfer حافظه فلشی که در تصویر مشاهده می‌کنید به کاربر امکان می‌دهد تا بتواند اطلاعات دیجیتالی درون آن را بدون نیاز به رایانه به فلش دیگر انتقال دهد. روی سطح آن LCD کوچکی وجود دارد که اطلاعات انتقال داده شده به فلش دیگر را نشان می‌دهد. کافی است دو فلش را به یکدیگر متصل کنید تا انتقال داده‌ها صورت گیرد. اگرچه هنوز این محصول رسما به بازار عرضه نشده است اما تقاضا برای استفاده از آن زیاد پیش بینی شده است.

Akram بازدید : 273 1392/05/24 نظرات (1)

معمولا در هنگام خرید رایانه ، افراد دچار سردرگمی برای انتخاب قطعات رایانه خود می شوند . معمولا کاربران رایانه از نحوه عملکرد حدود 14 قطعه مختلف رایانه خود آگاهی ندارند . تمامی قطعات یک سیستم رایانه ای نیز هر یک به نحوی در راندمان کلی سیستم موثر می باشند . اما چند قطعه اصلی در راندمان سیستم ماکزیمم تاثیر را دارند . یکی از مهمترین این قطعات حافظه ها می باشند.

حافظه ها نقش بسیار مهمی در راندمان کلی سیستم دارند . این تاثیر خیلی بیشتر از آنی است که معمولا تصور می شود . در شکل 1 یک سیستم پیشرفته انتقال اطلاعات در رایانه نمایش داده شده است :

 


شکل 1 : یک سیستم انتقال اطلاعات پیشرفته در رایانه

 

 

همانطور که در شکل 1 ملاحظه می شود ، اطلاعات ابتدا وارد حافظه سیستم شده و پس از آن وارد کاشه پردازنده می شوند و در آنجا توسط واحد ALU پردازش شده و اطلاعات پردازش شده توسط خطوط انتقال اطلاعات (BUS) به سایر قطعات رایانه ، جهت اجرا ، ارایه می شوند . سیستم های انتقال اطلاعات دیگری نیز وجود دارند که مثلا در برخی از آنها کنترل کننده حافظه در پردازنده نیست بلکه در داخل چیپست مادربرد تعبیه شده است . و یا در برخی از سیستم های انتقال اطلاعات به جای HyperTransport Bus از Bus های معمولی استفاده شده است .

 

ولی نکته مهم این است که در هر سیستمی ، و با هر معماری مورد استفاده ، اطلاعات از حافظه خوانده شده و وارد پردازنده می شوند . و همواره سرعت پردازنده از سرعت حافظه های مورد استفاده بسیار بالاتر است . نوع سریع ولی گران قیمتی از حافظه در داخل پردازنده وجود دارد که به آن کاشه می گویند . حجم کاشه ، به دلیل گران قیمت بودن آن بسیار کوچک است و علاوه بر آن چون بر روی پردازنده وجود دارند ، تولید حرارت نموده و در نتیجه حجم آن محدودیت دارد . قبل از آنکه کاشه را بر روی پردازنده بسازند ، آن را بر روی مادربرد می ساختند ، ولی همیشه سرعت مدارات غیر مجتمع محدودیتهای خاص خود را دارد و در نتیجه سرعت کاشه موجود بر روی مادربرد به مقدار لازم نیست و آن را به داخل پردازنده منتقل نمودند .

 

کنترل کننده حافظه را نیز جهت افزایش سرعت عملکرد حافظه به داخل پردازنده منتقل نمودند (AMD) . از خطوط انتقال اطلاعات سرعت بالای HyperTransport استفاده نمودند و ...

همه این کارها برای افزایش سرعت عملکرد انتقال اطلاعات از حافظه سیستم ، به حافظه پردازنده جهت انجام عملیات پردازش است . همواره پردازنده منتظر رسیدن اطلاعات از حافظه است . در حقیقت سرعت سیستم محدود به سرعت حافظه است و از یک فرکانس بالاتر ، سرعت سیستم با افزایش سرعت سایر قطعات (مثلا پردازنده) افزایش نمی یابد .

 

در نتیجه مباحث فوق ، افزایش سرعت انتقال اطلاعات از حافظه به پردازنده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . برای دستیابی به این سرعت بالا ، باید از

به ادامه مطلب مراجعه کنید


Akram بازدید : 232 1392/05/24 نظرات (0)

تمام كامپیوترها از سیستم عامل استفاده نمی كنند. مثلا" اجاق های مایكرویو كه در آشپزخانه استفاده شده دارای نوع خاصی از كامپیوتر بوده كه از سیستم عامل استفاده نمی كنند. در این نوع سیستم ها بدلیل انجام عملیات محدود و ساده، نیازی به وجود سیستم عامل نخواهد بود. اطلاعات ورودی و خروجی با استفاده از دستگاههائی نظیر صفحه كلید و نمایشگرهای LCD ، در اختیار سیستم گذاشته می گردند. ماهیت عملیات انجام شده در یك اجاق گاز مایكروویو بسیار محدود و مختصر است، بنابراین همواره یك برنامه در تمام حالات و اوقات اجراء خواهد شد.


برای سیستم های كامپیوتری كه دارای عملكردی بمراتب پیچیده تر از اجاق گاز مایكروویو می باشند، به خدمت گرفتن یك سیستم عامل باعث افزایش كارآئی سیستم و تسهیل در امر پیاده سازی برنامه های كامپیوتری می گردد. تمام كامپیوترهای شخصی دارای سیستم عامل می باشند.
یكی از متداولترین سیستم های عامل ویندوز است . یونیكس یكی دیگر از سیستم های عامل مهم در این زمینه است . صدها نوع سیستم عامل تاكنون با توجه به اهداف متفاوت طراحی و عرضه شده است. سیستم های عامل مختص كامپیوترهای بزرگ، سیستم های روبوتیك، سیستم های كنترلی بلادرنگ ، نمونه هائی در این زمینه می باشند.

سیستم عامل با ساده ترین تحلیل و بررسی دو عملیات اساسی را در كامپیوتر انجام می دهد :
- مدیریت منابع نرم افزاری و سخت افزاری یك سِستم كامپیوتری را برعهده دارد. پردازنده ، حافظه، فضای ذخیره سازی نمونه هائی از منابع اشاره شده می باشند .
- روشی پایدار و یكسان برای دستیابی و استفاده از سخت افزار را بدو ن نیاز از جزئیات عملكرد هر یك از سخت افزارهای موجود را برای برنامه های كامپیوتری فراهم می نماید
اولین وظیفه یك سیستم عامل، مدیریت منابع سخت افزاری و نرم افزاری است . برنامه های متفاوت برای دستیابی به منابع سخت افزاری نظیر: پردازنده ، حافظه، دستگاههای ورودی و خروجی، حافطه های جانبی، در رقابتی سخت شركت خواهند كرد. سیستم های عامل بعنوان یك مدیر عادل و مطمئن زمینه استفاده بهینه از منابع موجود را برای هر یك از برنامه های كامپیوتری فراهم می نمایند.
وظیفه دوم یك سیستم عامل ارائه یك رابط ( اینترفیس ) یكسان برای سایر برنامه های كامپیوتری است . در این حالت زمینه استفاده بیش از یك نوع كامپیوتر از سیستم عامل فراهم شده و در صورت بروز تغییرات در سخت افزار سیستم های كامپیوتری نگرانی خاصی از جهت اجرای برنامه وجود نخواهد داشت، چراكه سیستم عامل بعنوان میانجی بین برنامه های كامپیوتری و سخت افزار ایفای وظیفه كرده و مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری به وی سپرده شده است .برنامه نویسان كامپیوتر نیز با استفاده از نقش سیستم عامل به عنوان یك میانجی به راحتی برنامه های خود را طراحی و پیاده سازی كرده و در رابطه با اجرای برنامه های نوشته شده بر روی سایر كامپیوترهای مشابه نگرانی نخواهند داشت . ( حتی اگر میزان حافظه موجود در دو كامپیوتر مشابه نباشد ) . در صورتیكه سخت افزار یك كامپیوتر بهبود و ارتقاء یابد، سیستم عامل این تضمین را ایجاد خواهد كرد كه برنامه ها، در ادامه بدون بروز اشكال قادر به ادامه حیات وسرویس دهی خود باشند. مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری برعهده سیتم عامل خواهد بود نه برنامه های كامپیوتری، بنابراین در زمان ارتقای سخت افزار

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

Akram بازدید : 274 1392/03/15 نظرات (1)

در اين صفحه لپ تاپ هاي عجيبي را مشاهده مي كنيد، كه به يكبار ديدن مي ارزد. اينها نمونه هايي هستند كه به عنوان يك طرح مفهومي براي آينده پيشنهاد شده اند.

اين لپ تاپ كه به گفته طراح آن براي سال 2015 ميلادي طراحي شده است داراي دو صفحه نمايش كشويي لمسي از نوع OLED است. يكي از اين صفحه ها را در صورت نياز مي توان به صورت كي برد استفاده كرد.

لپ تاپ عجيب

 

 

شايد اين لپ تاپ دو جعبه به هم چسبيده و كمي قطور به نظر برسد. اما حقيقت اين است كه كمپاني هاي بسيارري روي اين طرح كار مي كنند.

 

لپ تاپ عجيب

 

 

شايد لپ تاپ درسي كودكان در آينده اين گونه باشد!

لپ تاپ عجيب

 

Akram بازدید : 254 1391/12/22 نظرات (0)

فرض کنید که یک فایل Word در اختیار دارید و قصد دارید از این فایل Word، یک فایل PowerPoint تهیه کنید. برای این کار چه خواهید کرد؟ بایستی بدانید یکی از قابلیت‌هایی که از نسخه ۲۰۰۷ به بالای مجموعه‌ی آفیس وجود دارد، امکان تبدیل مستقیم فایل‌های Word به PowerPoint است. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌ پردازیم.

Microsoft Word 2007
در قدم اول بر روی دکمه Office در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.


در منوی باز شده بر روی دکمه Word Options کلیک نمایید.


در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Customize را انتخاب نمایید.


اکنون از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.


سپس از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.


در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.


حال آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.


اکنون کافی است فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.

Microsoft Word 2010
ابتدا به تب File بروید. بر روی Options کلیک نمایید. در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Quick Access Toolbar را انتخاب نمایید.


اکنون از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.

 

سپس از لیست پایین آن گزینه Send to Microsoft PowerPoint را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.

 

در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.


حال آیکن گزینه Send to Microsoft PowerPoint در نوار ابزار Quick Access قرار خواهد گرفت.

 

این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد.


اکنون کافی است فایل Word مورد نظر خود را فراخوانی کرده و با کلیک بر روی این گزینه فایل را مستقیماً وارد محیط PowerPoint کنید.

 

دقت کنید متونی که در نرم‌افزار Word فرمت Heading 1 داشته باشند، در محیط Powerpoint تبدیل به تیتر اسلاید خواهند شد.

Akram بازدید : 259 1391/12/22 نظرات (0)

هنگام کپی فایلها بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی از جمله کول دیسک ها و هاردهای اکسترنال ، چقدر منتظر پایان عملیات می‌مانید ؟

به نظر شما آیا برای بالا بردن سرعت انتقال فایلها بر روی USB راهی وجود دارد ؟

در این مطلب به معرفی یک ترفند خواهیم پرداخت که با استفاده از آن قادرید در ویندوز7 و ویندوز سرور 2008 سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی به صورت فوق العاده و شگفت انگیز افزایش دهید!

تنها کافی است یک فایل آپدیت 350 کیلوبایتی ارائه شده از سوی مایکروسافت را نصب و تنظیماتی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را انجام دهید و افزایش سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف کول دیسک ها و حافظه های جانبی به صورت محسوس مشاهده کنید !

 

همانطور که قبلا اشاره شد این ترفند تنها مخصوص ویندوز 7 و یا ویندوز سرور 2008 می‌باشد .

برای شروع لازم است تا یک فایل Update را از سایت مایکروسافت دریافت کنید .

1- با مراجعه به این صفحه می‌توانید فایل مورد نیاز خود را دریافت کنید . حجم فایل حدود 350 کیلوبایت
راهنما( با توجه به اینکه ویندوز فعلی شما 32 بیتی یا 64بیتی است یکی از فایلها را برای دریافت انتخاب کنید و سپس یک ایمیل معتبر را در فرم مربوطه وارد کنید و فرم را تایید کنید . لینک دریافت به پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد)

2- بعد از دریافت فایل ، آن را بر روی ویندوز خود نصب کنید ، پس از اتمام نصب رایانه خود را Restart کنید.

3- حالا در کادر Run ویندوز عبارت regedit را تایپ کنید تا وارد رجیستری ویندوز شوید.

4- حالا به مسیر زیر بروید :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\usbstor

5- یک subkey با نام VVVVPPPP (در صورت عدم وجود ) بسازید و با کلیک راست در پنل سمت راست و انتخاب گزینه New و سپس گزینه DWORD Value را انتخاب کرده و نام MaximumTransferLength را برای آن برگزینید .

6- با دوبار کلیک بر روی MaximumTransferLength پنجره کوچکی باز خواهد شد که می‌بایست مقدار 2097120 را در کادرValue date وارد کنید :

7- کار تمام است ! حالا فقط می‌بایست یکبار دیگر رایانه خود را Restart‌ کنید .

تصاویر زیر انجام عملیات کپی یک فایل حجیم را قبل و بعد از انجام این تنظیمات نمایش میدهد :

قبل از نصب آپدیت و تنظیمات :

بعد از نصب آپدیت و تنظیمات :

همانطور که مشاهده میشود ، سرعت انجام عمل انتقال داده ها در این کول دیسک بیش از 100% افزایش داشته است !

این عملیات بر روی تمامی کول دیسک ها و حافظه های جانبی قابل اجرا است و بسته به نوع و مدل کول دیسک شما ، افزایش سرعت متفاوت خواهد بود.

Akram بازدید : 243 1391/12/03 نظرات (1)

یکی از راه های بسیار مناسب برای نصب سیستم عامل های مختلف (operating systems ) بروی برخی از کامپیوتر ها  ( مانند نت بوک ها ( Netbook ) که فاقد دیسک خوان DVD و CD می باشند ) استفاده از حافظه های جانبی مانند فلش مموری ها ( Flash memory ) می باشد. در حالت عادی اگر یک کاربر کامپیوتر کلیه محتویات دی وی دی نصب ویندوز ویستا یا هر سیستم عامل دیگری را در داخل یک فلش مموری بریزد نمی تواند از این فلش مموری برای نصب سیستم عامل بروی کامپیوتری که سیستم عامل ندارد استفاده کند زیرا این حافظه جانبی قابلیت بوت شدن را ندارد . خوشبختانه با استفاده از برنامه Command Prompt سیستم عامل ویندوز ویستا و ویندوز هفت به راحتی و بدون نیاز به نرم افزار های جانبی ، دوستان می توانند یک فلش مموری قابل بوت بسازند و بعد از ساختن فلش مموری قابل بوت محتویات سی دی و یا دی وی دی نصب سیستم عامل را بروی این فلش مموری کپی کنند و از آن برای نصب سیستم عامل استفاده کنند .

 1- ابتدا یک فلش مموری با ظرفیت حداقل یک گیگا بایت را به یو اس بی ( USB ) کامپیوتر وصل کنید
2- برنامه Command Prompt  یا CMD در ویندوز ویستا را اجرا کنید

به ادامه مطلب مراجعه کنید

Akram بازدید : 190 1391/12/03 نظرات (0)

نوعی رایانه قابل حمل که به شکل یک لوح تخت و یا قرص بوده و معمولا دارای یک صفحه نمایش گر لمسی (Touch Screen) و یک قلم سوزنی برای نوشتن و ضربه زدن بر روی نمایش گر می باشد اغلب گوشی های همراه امروزی در حقیقت یک Tablet PC هستند

Akram بازدید : 232 1391/12/03 نظرات (0)

نوعی Tablet PC است که دارای دو صفحه نمایش تاشو می باشد و می تواند مانند یک کتاب باز و بسته شود. این نوع رایانه قابل حمل معمولا در باز کردن صفحات وب، مشاهده فیلم های ویدئویی و دیدن طرح ها نقشه ها و … به کار می رود. شکل صفحه بعد، نمونه دیگری از رایانه های Booket را نشان می دهد.

Akram بازدید : 779 1391/12/01 نظرات (0)

امروز برای شما کاربران عزیز آموزش فارسی سایت فیس بوک Facebook ، سایتی با میلیون ها  کاربر حرفه ایی رو گذاشتم. شما در این سایت با ایجاد یک پروفایل می توانید به امکاناتی چون: ایجاد یک وبلاگ همراه با یادداشت های فیس بوک ،  اشتراک عکس ها ، ویدئو ها و لینک های مورد علاقه ، ایجاد یک صفحه حرفه ای برای کسب وکار  ، نگهداری امن اطلاعات و …. بدست آورید.


بخش هایی از کتاب آموزش فیس بوک فارسی :

-     آموزش ثبت نام در فیس بوک
-     راهنمای کامل تنظیمات حریم خصوصی در فیسبوک
-     تایید یا Verify کردن پروفایل در فیس بوک
-     آدرس اختصاصی پروفایل در فیس بوک
-     آموزش به اشتراک گذاری در فیس بوک
و …

 

 

دانلود در ادامه مطلب

Akram بازدید : 332 1391/11/28 نظرات (1)

 

دیود

عنصری نیمه هادی است که جهت یکسوسازی در مدارات مورد استفاده قرار می گیرد و از سبلیکن و ژرمانیم تشکیل می شود که از مواد نیمه هادی به شمار می روند.

 

 

diode1

diode


ساختار اتمی سیلیکن
سیلیسیم دارای عدد اتمی 14است . یعنی دارای 14 پروتون و 14 الکترون است .


ساختار اتمی ژرمانیوم
ژرمانیوم دارای عدد اتمی 32 است . یعنی 32 پروتون و 32 الکترون دارد .


ساختمان اتمی سیلیسیم و ژرمانیوم
(1) ساختمان اتمی سیلیسیم و (2) ساختمان اتمی ژرمانیوم می باشد. هر یک از اتم های سیلیسیم و ژرمانیوم دارای چهار الکترون والانس هستند .


si structure شکل (1) شکل (2) ge structure

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید.

Akram بازدید : 219 1391/11/19 نظرات (0)

ممکن است بارها با این پرسش روبرو شده باشید که وبلاگ (بلاگ) و وب سایت چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در این مقاله سعی بر آن داریم تا تشابه‌ها و تفاوت‌های این دو مقوله‌ را بررسی کنیم.

پاسخ این سوال بسیار ساده است. وب سایت، مجموعه‌ای از صفحات مرتبط به یکدیگر است که انبوهی از اطلاعات را در قالب متن، تصویر، صدا، و فیلم در اختیار بیننده قرار می‌دهد، وب سایت‌ها دارای یک صفحه اصلی و چندین صفحه‌ی فرعی هستند. صفحات فرعی بسته به نوع فعالیت وب سایت متفاوتند. برای مثال، غالباً یکی از صفحات شرکت‌های تولیدی صفحه‌ی محصولات است که به معرفی محصولات شرکت می‌پردازد درحالیکه این صفحه در وب سایت‌های ارائه دهنده خدمات وجود ندارد. برای راه‌اندازی وب سایت نیاز به 3 بخش جداگانه داریم: هاست، دامین، نرم‌افزار تولید محتوا و یا محتوای ثابت. با درکنار هم گذاشتن این مجموعه می‌توان یک وب سایت راه‌اندازی کرد.

از سوی دیگر، وبلاگ نیز در حقیقت یک نوع وب سایت است که با رویکرد شخصی ساخته می‌شود. وبلاگ‌ها دارای یک نشانی اینترنتی و مکانی برای ایجاد و نوشتن محتوا (محتوای نوشتاری، عکس و ویدئو) هستند. در صورتی که افراد بخواهند دائماً منبعی را در اینترنت بروزرسانی کنند و به دیگران این امکان را بدهند که برای آنها نظر بگذارند تا بدین ترتیب بتوانند با آنها در ارتباط باشند، بلاگ می‌تواند انتخاب خوبی باشد اما  باید در نظر داشت که آنها کاملاً غیررسمی هستند. در واقعیت بلاگ‌ها با این هدف بوجود آمدند که افرادی که دانش زیادی از زبان وب ندارد بتوانند اطلاعات دلخواهشان را به همراه عکس و ویدئو بر روی وب قرار دهند. بلاگ‌ها بیشتر در بین افرادی محبوب است که تمایل دارند نظرات شخصی، دانش‌های تخصصی، عقاید سیاسی مذهبی و داستان‌های روزمره‌شان را با دیگران تقسیم کنند. بلاگ‌ها می‌توانند توسط یک یا چند نفر مدیریت شوند اما مدیریت آنها به سختی و پیچیدگی وب سایت‌ها نیست.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید


Akram بازدید : 277 1391/11/18 نظرات (0)

آيا مي دانيد كه مي توان 2 كامپيوتر را با يك كابل USBــ USB ساده به يكديگر متصل كرد؟

اگر دو كامپيوتر در خانه يا محل كار خود داريد كه براي استفاده اشتراكي از فايلهاي موجود در هر كدام مي خواهيد آن دو را به يكديگر وصل كنيد. اين روش يكي از سريعترين روشهاي موجود است.

براي اتصال دو كامپيوتر استفاده از يك هاب يا روتر هميشه كار معقولي نيست. بلكه استفاده از يك كابل USBــ USB بسيار كاربردي و عملي تر است. با اين روش حتي مي توانيد اتصال اينترنتي را بين دو كامپيوتر به اشتراك بگذاريد.

در اين آموزش كوتاه براي شما نحوه اتصال دو كامپيوتر با يك كابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده مي شود

 

 

به ادامه مطلب مراجه کنید.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اگر مي خواهي خوشبخت باشي براي خوشبختي ديگران بكوش؛ زيرا آن شادي كه ما به ديگران مي دهيم به خود ما بر مي گردد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2672
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 162
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 13,591
  • بازدید کلی : 295,563