loading...
┊┊شادی بخش✗وبسایتی وابستـه بـه تغييـر و تنـوع✗
Akram بازدید : 192 1393/05/18 نظرات (0)

 

اگر شما هم در اجرای برخی فایل‌ها در ویندوز مشکل دارید و فرمت اجرایی برای ویندوز ناشناخته می‌باشد، همراه ما در این گزارش باشید تا برای همیشه با این مشکل خداحافظی کنید
:ممکن است گاهی هنگام کار با رایانه، در ویندوز با فایلی رو به رو شوید که قصد بازکردن آن را داشته باشید اما فرمت فایل برای سیستم عامل شما ناآشنا باشد. در چنین موقعی شما با تصویری مثل تصویر زیر رو به رو می‌شوید و این سوال برای شما پیش می‌آید که فایل مذکور با چه برنامه‌ای اجرا می‌شود تا هنگام اجرا و مشاهده آن فایل با مشکل رو به رو نشوید؟

1. در چنین شرایطی سیستم عامل ویندوز در یک پنجره ویژه، دو گزینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گزینه اول در این پنجره کاربر را به سرویس مایکروسافت که به همین منظور در نظر گرفته شده است، هدایت می‌کند و با جستجو در بانک اطلاعاتی سرویس مذکور می‌توانید برنامه مناسب برای اجرا فایل را پیدا کنید. البته این سرویس چندان جواب‌گوی نیاز کاربران نیست و در بیشتر موارد در پیدا کردن برنامه مناسب برای فایل‌ها با فرمت‌های گوناگون، موفق عمل نمی‌کند.

2. اما اگر فرمت فایلی که ویندوز قادر به اجرای آن نیست ولی برای شخص شما آشناست و می‌دانید برنامه مناسب اجرا این فایل روی ویندوز شما نصب شده، می‌توانید از پنجره‌ای که حین اجرا فایل با فرمتهای ناشناخته در ویندوز نمایش داده می‌شود، گزینه دوم را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پنجره جدیدی با عنوان Open with در مقابل شما باز می‌شود که در آن فهرستی از بیشتر برنامه‌های نصب شده روی ویندوز موجود است و می‌توانید برنامه مناسب اجرای فایل مذکور را از این فهرست انتخاب کنید. در صورتی که برنامه مورد نظر شما در این فهرست وجود ندارد اما از نصب آن روی سیستم عامل اطمینان دارید، میتوانید فایل اجرایی آن برنامه را با استفاده از کلید Browse انتخاب کرده و به این فهرست بیافزایید.
توجه داشته باشید که اگر قصد دارید فایلی را به صورت آزمایشی توسط برنامه دیگری اجرا کنید و از مناسب بودن آن اطمینان ندارید، بهتر است علامت تیک پایین پنجره کنار گزینه Always use the selected program to… وجود دارد را بردارید تا از اختصاص یافتن دائمی آن برنامه به اجرای فایل‌های تحت این فرمت جلوگیری شود.

3. اگر با روش‌های بالا مشکل حل نشد می‌توانید این مرحله را طی کنید، در انتهای نام آن فایل پس از یک نقطه به سه حرف لاتین پسوند فایل مشخص می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از سرویس آنلاین FileInfo.com می‌تواند کمک بسیار موثری به شما داشته باشد. این سرویس دارای بانک اطلاعاتی بسیار وسیعی و قدرتمند شامل فرمت‌های مختلف برنامه‌هایی که در سیستم عامل‌های گوناگون قابل اجرا هستند، می‌باشد. پسوند سه حرفی را که در انتهای نام فایل مورد نظر خود مشاهده می‌کنید را در قسمت جستجوی این وب‌سایت وارد کرده و سپس کلید Enter را فشار دهید تا اطلاعاتی درباره فرمت این فایل و همین‌طور برنامه‌هایی که می‌توانند آن را روی سیستم عامل‌های مختلف از جمله ویندوز اجرا کنند را مشاهده کنید..
Akram بازدید : 292 1392/03/27 نظرات (4)
 زبان: فارسی  نویسنده: حمید ریاضی
 نوع فایل: ZIP
 تعداد صفحات: 110  ناشر: آی آر پی دی اف
 حجم کتاب: 4.55 مگابایت

 

 

1- کاملا مفهومی و قابل درک آسان
2- بدون نیاز به تجربه قبلی در شبکه
3- شامل توضیحات واضح و ساده
4- بیان سخت ترین مفاهیم به ساده ترین روش
5- از نظر محتوایی نیازهای خواننده را مرتفع میکند .
6- بیان جدید ترین مفاهیم شبکه
7- زبان نگارش و تنوع در آموزش و دوری از آموزش خشک و کسل کننده به گونه ای که خواننده را به خود جذب می کند .
8- وقت خواننده را بیخودی تلف نکرده و مباحث را در عین جامع و کامل بودن بطور خلاصه مطرح می کند .
9- استفاده از یک نرم افزار شبیه سازی شبکه به اسم Cisco Packet Tracer برای کار عملی و آموزش آن نرم افزار
10- ارائه آزمایش همراه تدریس و توانایی امتیاز دهی به کار و اعلام اینکه آیا آزمایش فوق درست انجام شده است یا خیر
11- بیان پرسش های کلیدی در نقاط حساس آموزش و ارائه جواب آن در آخر کتاب برای درک مفهومی مطلب فوق
12- دسته بندی مطالب بگونه ای که باعث درک بهتر مفاهیم می شود
13- ارائه مطالب صحیح و درست در مورد مفاهیم شبکه تا خلا آموزش اشتباهی که این روزها زیاد شده است را جبران شود
14- خواننده در انتهای کتاب احساس رضایت و خرسندی دارد.

 

دانلود در ادامه مطلب

 

Akram بازدید : 618 1392/03/27 نظرات (1)
 زبان: فارسی  نویسنده: نوید زارعی
 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات: 119  ناشر: آی آر پی دی اف
 حجم کتاب: 1.78 مگابایت

 

تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و از طریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته‌است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفت می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می‌شود. تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع تری دارد؛ یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک است.
کتاب حاضر نگاهی دارد به چیستی و تاریخچه تجارت الکترونیک و همچنین به بررسی تجارت الکترونیک در ایران و جهان و اقسام آن می پردازد.

 

 

دانلود در ادامه مطلب

Akram بازدید : 334 1392/02/11 نظرات (1)

اگر شما هم از استفاده کنندگان اینترنت بی سیم یا همان Wireless هستید، خواندن این مقاله آموزشی را به شما توصیه می کنیم.

 

برخی از استفاده کنندگان اینترنت بی سیم، اعلام می کنند که میزان مصرف واقعی آنها از اینترنت، کمتر از چیزی است که گزارشات مصرف نشان می دهد. یعنی شخص دیگری از اینترنت آنها استفاده می کند و خودشان خبر ندارند !

 

اینترنت بی سیم شما چه از طریق شبکه های بزرگ وایرلس تامین شود، و چه از طریق WiFi ، احتمال نفوذ و استفاده از آن توسط دیگران وجود دارد. البته شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت بی سیم ، از طرف خودشان امنیت را تامین می کنند. اما شما نیز به عنوان کاربر نهایی، باید مراقبت های لازم را انجام دهید تا کسی نتواند از اینترنت شما به صورت غیر مجاز و مخفیانه استفاده کند.

 

شما هم اگر احساس می کنید که حجمی از اینترنت شما توسط شخصی غیر از خودتان استفاده می شود، باید یک بار دیگر مراقبت های امنیتی را کنترل کنید. شاید شخصی اکانت شما را هک کرده باشد و از اینترنت شما به صورت مخفیانه استفاده کند.

 

در این مقاله آموزشی، روش های جلوگیری از هک شدن اینترنت بی سیم را به شما خواهیم گفت :

 

1- اگر فقط خودتان با یک کامپیوتر از اینترنت بی سیم استفاده می کنید، مودم خود را در حالت Bridge قرار دهید تا امکان برقراری ارتباط دیگری وجود نداشته باشد.

 

2- در زمانی که از اینترنت استفاده نمی کنید، مودم خود را خاموش کنید.

 

3- رمز عبور خود را هرگز از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی، در اختیار کسی قرار ندهید. در صورت نیاز به این کار، رمز را به صورت حضوری یا تلفنی به او بگویید.

4- همیشه یک آنتی ویروس یا فایروال معتبر بر روی ویندوز خود داشته باشید و مرتب آن را آپدیت کنید.

 

5- اگر بنابر نیاز خود، از سیستم PPPOE استفاده می کنید، در تنظیمات شبکه خود، گزینه Mac Filter را فعال کنید.

 

6- از سرویس دهنده اینترنت خود بخواهید تا در صورت امکان، یک بار گزارشات مصرف شما را چک کند و در صورت مشاهده مک آدرس های متفاوت، آن را به شما اعلام کند.

 

7- اگر سرویس دهنده اینترنت شما امکان محدود کردن اینترنت تنها برای یک مک آدرس را دارد، از آنها بخواهید تا این کار را انجام دهند.

 

8- اگر در منزل یا محل کارتان از Hot Spot استفاده می کنید، آن را محدود به IP های شبکه خودتان کنید.

 

Akram بازدید : 271 1392/02/04 نظرات (0)

نام کتاب :  آموزش زبان XHTML

نویسنده :  بهنام حسن پور

تعداد صفحه :  ۵۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۶۳۷  Kb

زبان امتدادپذیر نشانه‌گذاری فرامتن یا اکس‌اچ‌تی‌ام‌ال ( Extensible HyperText
Markup Language – XHTML) همان اچ‌تی‌ام‌ال است به همراه رعایت دقیق تمامی قواعد و دستورات نحوی نزدیک‌تر به زبان اکس‌ام‌ال که موجبات افزایش اطمینان از عمل‌کرد صححیح سندها در شرایط پیچیده‌تر موجود در اینترنت امروزین را فراهم می‌سازد. XHTMLها، نوع‌های سندها و ماژول‌ها در حال حاضر و در آینده هستند که در واقع زیر مجموعه و گسترش یافته HTML4 است. این نوع اسناد بر پایه XML هستند هستند و برای کار در ترکیب با عامل کاربر مبتنی بر XML طراحی شده‌اند. XHTML جایگزینی برای HTML و در واقع آخرین نسخه آن در حال حاضر است.

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

Akram بازدید : 261 1392/01/28 نظرات (2)


wifi مخفف كلمات Wireless Fidelity می باشد و در حقیقت یك شبكه بی سیم است كه مانند امواج رادیو و تلویزیون و سیستم های تلفن همراه از امواج رادیویی استفاده می كند. برقراری ارتباط با شبكه بی سیم شباهت زیادی به یك ارتباط رادیویی دو طرفه (مانند بی سیم پلیس) دارد.


آنچه رخ می دهد به این شكل است:
1.    یك مبدل بی سیم اطلاعات را به سیگنالهای رادیویی ترجمه میكند و آنها را ارسال می كند.
2.    یك روتر (router) بی سیم سیگنالها را دریافت و رمز گشایی می كند و تبدیل به اطلاعات می كند. حال این اطلاعات با استفاده از یك اتصال سیمی اترنت به اینترنت فرستاده می شود.
این فرآیند در جهت معكوس هم كار می كند (آنچه بیشتر كاربران معمولی آنرا احساس میكنند) یعنی روتر اطلاعات را از اینترنت دریافت می كند. تبدیل به سیگنال های رادیویی كرده و برای كامپیوتر هایی كه مجهز به سیستم بی سیم هستند ارسال می كند.


امواج رادیویی كه برای شبكه های بی سیم استفاده می شوند با امواج رادیویی به كار رفته در تلفن های همراه و واكی تاكی ها و مانند آنها تفاوت هایی دارد. آنها می توانند امواج رادیویی را ارسال و دریافت كنند و 0 و 1 ها (اطلاعات دیجیتال) را به امواج رادیویی و بالعكس تبدیل كنند. اما امواج رادیوی wifi چند تفاوت قابل توجه با این امواج رادیویی دارند:
ــ انتقال اطلاعات با استفاده از امواج فركانس بالای 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز صورت می گیرد. كه فركانس آن از فركانس امواج رادیویی واكی تاكی تلفن های همراه و تلویزیون به مراتب بالاتر است. البته فركانس بالاتر اجازه حمل اطلاعات بیشتری را می دهد.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

Akram بازدید : 215 1392/01/26 نظرات (1)

این روزها اکثر لپ تاپ ها ، گوشی های موبایل و یا تبلت ها در محل های عمومی و با استفاده از Wi-Fi به اینترنت متصل میشوند اما قطعا اتصال به یک شبکه Wi-fi آن هم در یک مکان عمومی خالی از خطر نیست. در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از سواستفاده احتمالی و یا به سرقت رفتن و دسترسی غیر مجاز در هنگام استفاده از شبکه های Wi-fi را مرور خواهیم کرد.

در واقع Wi-Fi یک سری از محصولات شبکه هستند که برای اتصال و یا اشتراک اطلاعات احتیاجی به کابل ندارند. اکثر تجهیزات بی سیم شبکه امروزی از استانداردهای 802.11n و یا 802.11g استفاده میکنند.

یکی از اولین مسائل در هنگام استفاده از یک شبکه بی سیم اینترنت Wi-Fi این است که حتما Firewall کامپیوتر شما فعال باشد. با استفاده از فایروال شما میتوانید تمامی اطلاعات ورودی و یا خروجی را کنترل و در صورت لزوم حتی مسدود نمایید. سیستم عامل ویندوز نیز به صورت خودکار یک نرم افزار Firewall دارد اما برای ایمنی و اطمینان بیشتر بهتر است خود شما

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

Akram بازدید : 245 1392/01/26 نظرات (0)

زبان html5

در گزارش جدیدی که توسط آی.بی.ام منتشر شده است مشخص شده است که آمار مصرف کاربران از یک وسیله همراه برای مرور اینترنت به طور میانگین 24 درصد افزایش یافته است. در عین حال معمولا کاربران از مرور وب سایت هایی که با نسخه مرورگر موبایل آنها سازگاری ندارد سریع منصرف میشوند. این روزها اپ های مختلفی برای اندروید و یا اپل ساخته میشوند و طرفداران زیادی هم دارند اما ساخت اپ احتیاج به تخصص و هزینه بالایی دارد که معمولا از عهده بسیاری خارج است.

حال اگر بخواهید فعالیت خود را در قالب یک وب سایت قابل نمایش صحیح و مناسب برای کاربران موبایل به همراه صدا و انیمیشن های مناسب ارائه دهید بهترین راه کار برای شما استفاده از HTML 5 است که در واقع آخرین نسخه از استاندارد کدنویسی HTML است.

HTML 5 چندین خصوصیت جدید دارد که برای اکثر طراحان وب جالب توجه است. در این زبان شما کافیست یک بار کد قالب و فرمت ها را بنویسید و لازم نیست برای نمایش صحیح در هر یک از تجهیزات مجددا کدنویسی کنید.

در عین حال HTML5 به صورت استاندارد از ویدئو و صدا پشتیبانی میکند و

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

Akram بازدید : 779 1391/12/01 نظرات (0)

امروز برای شما کاربران عزیز آموزش فارسی سایت فیس بوک Facebook ، سایتی با میلیون ها  کاربر حرفه ایی رو گذاشتم. شما در این سایت با ایجاد یک پروفایل می توانید به امکاناتی چون: ایجاد یک وبلاگ همراه با یادداشت های فیس بوک ،  اشتراک عکس ها ، ویدئو ها و لینک های مورد علاقه ، ایجاد یک صفحه حرفه ای برای کسب وکار  ، نگهداری امن اطلاعات و …. بدست آورید.


بخش هایی از کتاب آموزش فیس بوک فارسی :

-     آموزش ثبت نام در فیس بوک
-     راهنمای کامل تنظیمات حریم خصوصی در فیسبوک
-     تایید یا Verify کردن پروفایل در فیس بوک
-     آدرس اختصاصی پروفایل در فیس بوک
-     آموزش به اشتراک گذاری در فیس بوک
و …

 

 

دانلود در ادامه مطلب

Akram بازدید : 219 1391/11/19 نظرات (0)

ممکن است بارها با این پرسش روبرو شده باشید که وبلاگ (بلاگ) و وب سایت چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در این مقاله سعی بر آن داریم تا تشابه‌ها و تفاوت‌های این دو مقوله‌ را بررسی کنیم.

پاسخ این سوال بسیار ساده است. وب سایت، مجموعه‌ای از صفحات مرتبط به یکدیگر است که انبوهی از اطلاعات را در قالب متن، تصویر، صدا، و فیلم در اختیار بیننده قرار می‌دهد، وب سایت‌ها دارای یک صفحه اصلی و چندین صفحه‌ی فرعی هستند. صفحات فرعی بسته به نوع فعالیت وب سایت متفاوتند. برای مثال، غالباً یکی از صفحات شرکت‌های تولیدی صفحه‌ی محصولات است که به معرفی محصولات شرکت می‌پردازد درحالیکه این صفحه در وب سایت‌های ارائه دهنده خدمات وجود ندارد. برای راه‌اندازی وب سایت نیاز به 3 بخش جداگانه داریم: هاست، دامین، نرم‌افزار تولید محتوا و یا محتوای ثابت. با درکنار هم گذاشتن این مجموعه می‌توان یک وب سایت راه‌اندازی کرد.

از سوی دیگر، وبلاگ نیز در حقیقت یک نوع وب سایت است که با رویکرد شخصی ساخته می‌شود. وبلاگ‌ها دارای یک نشانی اینترنتی و مکانی برای ایجاد و نوشتن محتوا (محتوای نوشتاری، عکس و ویدئو) هستند. در صورتی که افراد بخواهند دائماً منبعی را در اینترنت بروزرسانی کنند و به دیگران این امکان را بدهند که برای آنها نظر بگذارند تا بدین ترتیب بتوانند با آنها در ارتباط باشند، بلاگ می‌تواند انتخاب خوبی باشد اما  باید در نظر داشت که آنها کاملاً غیررسمی هستند. در واقعیت بلاگ‌ها با این هدف بوجود آمدند که افرادی که دانش زیادی از زبان وب ندارد بتوانند اطلاعات دلخواهشان را به همراه عکس و ویدئو بر روی وب قرار دهند. بلاگ‌ها بیشتر در بین افرادی محبوب است که تمایل دارند نظرات شخصی، دانش‌های تخصصی، عقاید سیاسی مذهبی و داستان‌های روزمره‌شان را با دیگران تقسیم کنند. بلاگ‌ها می‌توانند توسط یک یا چند نفر مدیریت شوند اما مدیریت آنها به سختی و پیچیدگی وب سایت‌ها نیست.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید


Akram بازدید : 265 1391/11/18 نظرات (0)

منظور از پرداخت اینترنتی، پرداختن پول از طریق اینترنت است. با پرداخت اینترنتی به آسانی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه پول پرداخت می شود، که این باعث صرفه جویی چشم گیری در وقت و هزینه ی رفت و آمد می شود.
شما می توانید با کارت بانکی خود از اینترنت خرید کنید یا از خدمات خاصی استفاده کنید و پول آن را همان موقع پرداخت نمایید. علاوه بر این در حمل و نقل پول همیشه امکان سرقت یا گم شدن آن وجود دارد که با پرداخت اینترنتی این احتمال از بین می رود. در این مقاله شما با مراحل پرداخت اینترنتی در 3 بخش:
•    اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت اینترنتی
•    روش پرداخت اینترنتی
•    امنیت در پرداخت اینترنتی
 آشنا می شوید.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید.

Akram بازدید : 213 1391/11/15 نظرات (0)

در اینجا مسئله کوچکی که بسیاری از ما از آن وحشت داریم، دیدارها و نشست های وب کم می باشد. یک مورد در هنگام گفتگو با دوستان و خانواده با استفاده از اسکایپ و پاتوق های گوگل (Google Hangouts) است، اما مورد دیگر این است که به طور کلی تلاش می کنیم تا خوب به نظر برسیم و تصویری حرفه ای را برای یک نشست و دیدار وب کم حفظ نماییم. همان حس ترس و وحشت می تواند شامل حال هر فردی شود که می بایست ویدئویی را برای یک معرفی و عرضه یا برای نمایشی که میزبانش هستند ضبط کند. حتا چنانچه شما مطمئن و با اعتماد به نفس باشید، ممکن است به اندازه کافی در وب کم عالی به نظر نرسید، که این کاملا برداشت کلی را ویران می سازد.

پس، چگونه فردی برای وب کم ظاهر خوبی داشته باشد؟ اهمیتی ندارد که چقدر این هدف دست نیافتنی به نظر رسد، همواره چندین راهنمایی و پیشنهاد خوب برای آنکه هر فردی بتواند دنبال کند وجود دارد که حداقل ما را به بهترین چیزی که برای دوربین در جستجویش بودیم خواهد رساند.

۱٫ استفاده از تجهیزات مناسب

استفاده از یک وب کم ارزان قیمت نتایجی پایین تر از حد متوسط برایتان باقی خواهد گذاشت، همان طور هم یک میکروفون ارزان قیمت، ارتباط بیسیم (وای – فای) و رایانه ای با ازدیاد بار و سنگین در بارگذاری. چنانچه در مورد خوب ظاهر شدن جدی و مصمم هستید، یک وب کم خارجی مناسب، یک میکروفون مجهز به USB بگیرید، و از یک اتصال اترنت (Ethernet) استفاده نمایید و مطمئن شوید که هر گونه برنامه غیر ضروری را بسته اید.

 

ادامه مطلب را بخوانید.

Akram بازدید : 215 1391/11/07 نظرات (0)

فراد زیادی از خیلی تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است ، بی اطلاع هستند و در دنیای مجازی اینترنت ممکن است با اصطلاحات و مواردی روبرو شوند که آنها را دچار سردرگمی یا مشکل کند.
در ادامه به توضیح برخی از نکاتی می پردازیم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار رایانه و اینترنت هستید توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

۱- اول آدرس ایمیل www نمی گذارند: بسیاری از کاربران در اول آدرس ایمیل www می گذارند که این اشتباه است و باعث می شود ایمیل های ارسالی به مقصد نرسند!

۲- اینترنت آن علامت e آبی رنگ نیست: آیکون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد.
Internet Explorer به شما کمک می کند از این شبکه برای دیدن سایت های مختلف استفاده کنید. درست مثل اینکه می توانید برنامه کانال های تلویزیون را با یک تلویزیون Panasonic یا با یک تلویزیون Sony یا با هر مارک دیگری ببینید…

برنامه های دیگری هم وجود دارند که کار آن e آبی را می کنند و حتی خیلی بهتر! مثل Safari، Chrome، Opera یا Firefox که می توانید از آنها استفاده کنید.

۳- چت همان یاهو مسنجر نیست: چت کردن لازم نیست حتمآ با برنامه یاهو مسنجر انجام شود. یاهو یکی از شرکت هایی است که سرویس چت اینترنتی را ارائه می کند. با ICQ، MSN Messenger یا Gtalk و… هم می توانید چت کنید (البته با سایر کاربران همان سرویس).

۴- هر کامپیوتری الزامآ ویندوز نیست: یک کامپیوتر را خاموش فرض کنید! حالا باید یک برنامه روی این کامپیوتر نصب شود تا این کامپیوتر بتواند روشن شود و ما از آن استفاده کنیم. به این برنامه ها می گوییم «سیستم عامل» یا «Operating System» یا OS.

یکی از معروف ترین این برنامه ها «ویندوز» نام دارد که نسخه های مختلفی هم ارائه داده است ، مثل ویندوز ۹۸ یا ویندوز xp یا ویستا. ویندوز محصول شرکت Microsoft است.

حال نکته اینجا است، هیچ اجباری به استفاده از ویندوز نیست و ویندوز تنها انتخاب موجود نیست. بلکه این تصور غلط به خاطر سلطه مایکروسافت بر روی بازار به وجود آمده است. در اصل شرکت های مختلف و مشابهی وجود دارند که در این صنعت با مایکروسافت در رقابت هستند و خودشان «سیستم عامل» تولید می کنند. به عنوان مثال، شرکت Apple سیستم عامل Mac را دارد.

۵- پسوند فایل ها مهم است: اول از همه، اصولا پسوند چیست؟ پسوند آن سه حرف آخر اسم هر فایل است که بسته به تنظیمات سیستم شما ممکن است آن را در کنار نام فایل ها نمایش بدهد یا ندهد.
پسوند به ویندوز و شما می گوید که این چه نوع فایلی است. به عنوان مثال یک فایل متنی که فقط حاوی نوشته است پسوندش txt. است.
عکس های واقعی مثل آنها که با دوربین عکاسی می گیرید عمومآ دارای پسوند jpg هستند.
عکس های کارتونی و کامپیوتری و غیر واقعی هم عمومآ gif یا png هستند.
فایل های فشرده شده عمومآ دارای پسوند zip یا rar هستند که آنها را باید با برنامه های مخصوص مثل Winzip یا WinRAR باز کنید.
فایل های اجرایی مثل فایل های برنامه های یا فایل های Setup بازی ها و… هم عمومآ دارای پسوند exe هستند.
آهنگ ها هم که مطمئنا خودتان می دانید، عمومآ mp3 یا wav هستند.

پسوند فایل ها اطلاعات زیادی به ما می دهند. مثلآ اگر کسی یک فایل به شما داد که پسوند آن exe. بود و گفت این عکس خودم است، دارد دروغ می گوید! احتمالآ به جای عکس ، یک برنامه اجرایی است و شاید یک برنامه مخرب مثل یک ویروس باشد.

۶- دومین، دامین یا دامنه: اسم هر سایت (آدرسی که تایپ می کنید که واردش شوید) دامنه آن سایت است. مثلآ دامنه یاهو yahoo.com است. برای داشتن این نام ها باید نام مورد نظر آزاد باشد و مبلغی را سالیانه پرداخت کنید تا به نام شما ثبت شود.

توجه کنید که مثلآ در مثال یاهو، کل عبارت “Yahoo.com” دامنه است، نه فقط “Yahoo” در نتیجه “Yahoo.net” هم یک دامنه جدا است که می تواند متعلق به فرد دیگری باشد، همچنین “Yahoo.org” و… البته شرکت های بزرگ تمام دامنه های اسم شرکت شان را به نام خودشان با پسوندهای مختلف ثبت می کنند.

۷- هاست یا هاستینگ: هاست، هاستینگ یا Host یعنی فضایی که فایل های یک سایت اینترنتی روی آن قرار می گیرد. هر چیزی که شما روی یک سایت می خوانید باید روی یک کامپیوتر واقعی در یک جایی از دنیا وجود داشته باشد. همین مطلب که الان شما می خوانید روی سرور سایت راهنمای وبلاگ نویسان در کشور کانادا است.

این فضا ها هم توسط شرکت ها فروخته می شوند. در نتیجه اگر می بینید می گویند «هاست ۱۰۰ مگابایتی» یعنی به شما ۱۰۰ مگابایت فضا می دهند که فایل های سایت تان را در آن نگهداری کنید.

۸- چگونه سایت داشته باشیم ! برای داشتن یک سایت اینترنتی شما باید ابتدا یک دامنه ثبت شده و یک فضا را داشته باشید. توسط تنظیماتی دامنه به فضای شما متصل و قابلیت استفاده از آن را دارید ، بطوریکه با وارد کردن آدرس سایت و دامنه خود ، به آن فضا یا هاست در واقع مراجعه می کنید. برای نمایش محتویات سایت خود هم نیاز دارید صفحاتی طراحی شود و روی فضای سایت قرار گیرد یا آپلود شود تا بازدیدکنندگان ، صفحات سایت شما را ببینند.

Akram بازدید : 182 1391/11/06 نظرات (0)

مبحث امروز مربوط میشه به سئوی سایت وردپرس

سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو برای رسیدن به سدر جدول جستجوی گوگل
حالا کارهایی که باید انجام بشه.
1-تعداد لینک ورودی و خروجی هر صفحه
به گفته گوگل تعداد لینکهای خروجی هر صفحه نباید بیشتر از صد تا باشه و این به این معنی هست که اگر مشخص کنید که گوگل باید صفحات رو هم ایندکس کنه و از طرفی در بخش خواندن وردپرس تعداد پستهای هر صفحه رو ده تا قرار بدید باید حساب کنید که در صفحه اصلی شما چند لینک وجود دارد که به تبع حداقل ده لینک برای لینک به پستها وجود داره.
اگر دسته بندیهای طولانی دارید باید اونها رو بخش بخش کنید که برای این کار دست به دامن افزونه ها بزنید.
لینک های خروجی به سایتهای دیگه رو با افزونه های rel nofollow محدود کنید تا امتیاز صفحات رو از دست ندید.
اگه فکر میکنید لینک دوستان برای رنک شما خوبه پس اینکار رو بکنید گرچه که اینکار منسوخ شده ولی بدانید که باید فقط در صفحه اصلی اینکار رو بکنید و لینک دوستان رو در صفحات و پستهای دیگه سایتتون قرار ندید چون اگه هزار صفحه ایندکس شده توی گوگل داشته باشید 1000 لینک خروجی هم به اون سایت دادید.
پیج رنک هر صفحه برای گوگل فرق داره و میتونید با ابزارهای مختلف مثل "ماشین حساب رنک" پیج رنک صفحات مختلف سایتتون رو بدست بیارید - بعد از این کار از صفحاتی که دارای رنک بالا در سایت شما هستند به صفحه اصلی لینک بدید اونهم با پیدا کردن کلمات کلیدی سایتتون ولینک آن کلمات به صفحه اصلی.
آرشیو سایت رو فقط در صفحه اصلی قرار بدید و سعی کنید آرشیو رو بصورت هفتگی قرار بدید.
2-اگه HTML , CSS سایتتون رو درست کردید کد مربوط به سایت http://validator.w3.org/ رو داخل تمام صفحات سایت قرار بدید تا گوگل هم بفهمه که کد نادرستی درون صفحات سایت شما وجود نداره.
3-در آخر پیوند یکتای سایتتون .html رو قرار بدید و سعی کنید محتوای صفحات زیاد عوض نشه و اگر میخواهید پستهاتون متغیر باشند حتما داخل سایت مپ مشخص کنید.
4-عنوان پست
عنوان پست شما باید رسا باشه یعنی هدف از موضوع پست شما رو برسونه ونباید بیشتر از 68 کاراکتر باشه.
از بکار بردن عنوانهای کوتاه هم پرهیز کنید چون شانسی برای رقابت ندارید برای مثال وقتی میخواهید در مورد ترفندهای کروم مطلب بنویسید بهتر عنوان پست این باشه :"15 ترفند تخصصی برای مرورگر کروم"

تعداد صفحات : 2

درباره ما
اگر مي خواهي خوشبخت باشي براي خوشبختي ديگران بكوش؛ زيرا آن شادي كه ما به ديگران مي دهيم به خود ما بر مي گردد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2672
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 217
  • بازدید ماه : 150
  • بازدید سال : 13,646
  • بازدید کلی : 295,618