loading...
┊┊شادی بخش✗وبسایتی وابستـه بـه تغييـر و تنـوع✗
Akram بازدید : 271 1392/02/04 نظرات (0)

نام کتاب :  آموزش زبان XHTML

نویسنده :  بهنام حسن پور

تعداد صفحه :  ۵۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۶۳۷  Kb

زبان امتدادپذیر نشانه‌گذاری فرامتن یا اکس‌اچ‌تی‌ام‌ال ( Extensible HyperText
Markup Language – XHTML) همان اچ‌تی‌ام‌ال است به همراه رعایت دقیق تمامی قواعد و دستورات نحوی نزدیک‌تر به زبان اکس‌ام‌ال که موجبات افزایش اطمینان از عمل‌کرد صححیح سندها در شرایط پیچیده‌تر موجود در اینترنت امروزین را فراهم می‌سازد. XHTMLها، نوع‌های سندها و ماژول‌ها در حال حاضر و در آینده هستند که در واقع زیر مجموعه و گسترش یافته HTML4 است. این نوع اسناد بر پایه XML هستند هستند و برای کار در ترکیب با عامل کاربر مبتنی بر XML طراحی شده‌اند. XHTML جایگزینی برای HTML و در واقع آخرین نسخه آن در حال حاضر است.

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

Akram بازدید : 245 1392/01/26 نظرات (0)

زبان html5

در گزارش جدیدی که توسط آی.بی.ام منتشر شده است مشخص شده است که آمار مصرف کاربران از یک وسیله همراه برای مرور اینترنت به طور میانگین 24 درصد افزایش یافته است. در عین حال معمولا کاربران از مرور وب سایت هایی که با نسخه مرورگر موبایل آنها سازگاری ندارد سریع منصرف میشوند. این روزها اپ های مختلفی برای اندروید و یا اپل ساخته میشوند و طرفداران زیادی هم دارند اما ساخت اپ احتیاج به تخصص و هزینه بالایی دارد که معمولا از عهده بسیاری خارج است.

حال اگر بخواهید فعالیت خود را در قالب یک وب سایت قابل نمایش صحیح و مناسب برای کاربران موبایل به همراه صدا و انیمیشن های مناسب ارائه دهید بهترین راه کار برای شما استفاده از HTML 5 است که در واقع آخرین نسخه از استاندارد کدنویسی HTML است.

HTML 5 چندین خصوصیت جدید دارد که برای اکثر طراحان وب جالب توجه است. در این زبان شما کافیست یک بار کد قالب و فرمت ها را بنویسید و لازم نیست برای نمایش صحیح در هر یک از تجهیزات مجددا کدنویسی کنید.

در عین حال HTML5 به صورت استاندارد از ویدئو و صدا پشتیبانی میکند و

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

Akram بازدید : 332 1391/12/11 نظرات (0)

"ویژوال استودیو" قدرتمندترین کامپایلری است که تاکنون ارائه شده است. این کامپایلر معروف که توسط شرکت مایکروسافت عرضه می شود برای نوشتن برنامه های به زبان خانواده سی شامل c#, c++ , c  و همچنین زبان های vb, j# , asp استفاده می شود.

ویژوال استودیو 2012 جدیدترین نسخه ارائه شده از این نرم افزار که در ادامه می توانید آن را دانلود نمایید.

برخی از ویژگی های این نسخه از Microsoft Visual Studio 2012 Ultimate :

- مدیریت نرم افزار در طول چرخه ی حیات آن
- سیستم گزارش باگ و اشکال زدایی
- آنالیز کردن کد های نوشته شده
- اجرای تست دستی، توانایی تست خودکار UI در برنامه های تحت وب یا ویندوز
- اجرای تست عملکرد (Performance Testing)، تست بار گذاری (Load Testing)
- مدل سازی و دستیابی به تعدادی از کدهای موجود و توابع وابسته آن
- مدیریت و گسترش پایگاه داده همزمان با اعمال تغییرات کد
- طراحی نرم افزار جدید و یا افزایش کد های نوشته شده ی قبلی
- قابلیت multi-monitor به منظور مدیریت و سازماندهی بهتر
- پشتیبانی از MSDN
- این نسخه با نسخه 3.5 سرویس پک 1 و نسخه 4 دات نت فریم ورک سازگاری کامل دارد.
- نوآوری های و امکانات جدید در زبانهای C# و Visual Basic ایجاد شده است.
- امکاناتی در ASP.NET برای کنترل نمودارها و استفاده از تکنولوژی AJAX پیاده سازی شده است.
- امکاناتی برای ایجاد نرم افزارهایی که بتوانند از امکانات جدید ویندوز 7 استفاده کنند طراحی شده است.

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

Akram بازدید : 285 1391/11/05 نظرات (0)
  • نویسنده: بن هانت
  • مترجم: بابک قابل رحمت
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
  • تعداد صفحات: 17
  • توضیحات:

     

    درود کاربران گرامی اثر زیر بخش سوم کتاب الکترونیکی رازهای طراحی سایت و یکی مهمترین قسمتهای این کتاب الکترونیکی می باشد که پس از ترجمه و ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. کلیه محتوای کتاب کاملا اورجینال بوده و در هیچ یک از سایتهای مشابه ایرانی منتشر نشده است و به صورت اختصاصی توسط پی سی مرکز تهیه و ترجمه شده است.

    قیمت کتاب در اینترنت : 9 دلار آمریکا قیمت برای شما : رایگان

    اما در این کتاب می خوانید :

    استراژی هایی بر پایه بازی شطرنج و چگونگی پیاده سازی آنها در نبرد آنلاین!
    چگونه اعتماد افراد را در فضای اینترنت جلب کنیم!
    همه چیز سئو نیست و چرا !
    چگونه یک لیدر یا رهبر اینترنتی شویم !
    چگونه از کلمه "نه" در مواقع لازم استفاده کنیم !
    و نکات ضروری دیگری که چه حرفه ای و چه مبتدی باید بدانید!

 

دانلود کتاب در ادامه مطلب

Akram بازدید : 240 1391/11/02 نظرات (0)

مرحله تصمیم گیری : شاید مهمترین قسمت هر کاری شروع آن و انتخاب مسیر و ساخت دورنمای ذهنی باشد که قصد دارید از کجا به کجا برسید؟ شما اول از همه باید بدانید که قصد دارید برنامه نویس بشوید؟ طراح گرافیک بشوید؟ آنالیزور بشوید ؟ و یا قصد دارید همه اینها را با هم بشوید. متاسفانه در ایران اکثر شرکتها دوست داردند با استخدام یک نفر که توانایی انجام چندین کار با هم را دارد صرفه جویی کرده و یا بقول معروف با یک تیر چند هدف را بزنند و از یک نفر انتظار دارند طراح و برنامه نویس و آنالیزور و . . . باشد. پس شاید بهتر باشید شما نیز همه این موارد را یاد بگیرید و یا حداقل آشنایی مقدماتی با آنها داشته باشید. برای اینکه متوجه صحت و سقم این گفته من شوید کافیست نیازمندیها را باز کرده و در قسمت استخدام نگاهی به قسمت برنامه نویس، گرافیست، طراح وب ، مهندس کامپیوتر بیاندازید. این پست با این پیش فرض نوشته میشود که شما میخواهید طراح وب سایتی با این توانایی که تمامی مراحل انجام یک پروژه طراحی وب سایت شامل : قسمت گرافیک (UI) کد نویس و تبدیل به HTML و دینامیک کردن وب سایت را انجام بدهید نوشته شده است.

شروع کار و اولین قدم : نظر شخصی من این است که یا کاری را شروع نکنید یا آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. چنانچه شما تازه کار یا به عبارتی “صفر کیلومتر” هستید پس اولین دانشی که باید به آن دستیابی پیدا کنید “HTML” است . اول این نکته را عرض کنم که از نقطه نظر من هر زبان برنامه نویس یا هر نرم افزاری دارای ۳ سطح میباشد: مقدماتی، متوسطه و پیشرفته. شما سعی کنید که سطوح مقدماتی و متسطه را بصورت تئوری فرا گیرید و به سطح پیشرفته در حین کار عملی و انجام پروژه هایتان دستیاپی پیدا خواهید کرد. در کنار آموزش و فراگیری HTML شما یابد مشغول به یاد گیری نرم افزار گرافیک ۲ بعدی ترجیحا فتوشاپ هم شوید وسعی کنید در این نم افزار هم توانایی خود را بالا ببرید. این نکته را همیشه به خاطر بسپارید که بهترین پروژه ها با بهترین برنامه نویسی و اجرای تمامی استانداردها بدون ظاهر خوب خیلی طرفدار نخواهند داشت (نه در همه موارد، اکثرا) پس بدانید که تخصص شما در نرم افزارهای گرافیکی بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

۳- قدم دوم (کد نویسی): دومین قدم برای شما

Akram بازدید : 241 1391/11/02 نظرات (0)

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست ؟

این سیستم ها که امروزه در وب بنام CMS شناخته میشوند، مخفف Content Management System میباشند که یک برنامه نرم افزاری روی سرور هستند و به مدیر سایت اجازه میدهند تا بدون نیاز به طراحی دوباره سایت محتوای سایت را تغییر دهد .

 

در واقع طراح اولیه سایت یکبار سیستم CMS را طراحی میکند و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی کرده و آن را روی سایت شما نصب میکند .و حال شما براحتی میتوانید صفحات دیگری را به آن کم یا اضافه یا ویرایش کنید .

 وبسایتهایی از نوع پرتالها یا سایتهای پویا هستند که برای مصارف خاص توسط طراحان حرفه ای و یا شرکتهای طراحی حرفه ای ایجاد میشوند

 

سامانهٔ مدیریت محتوا (به انگلیسی: Content Management System و به اختصار: CMS)، برنامه‌ای است که با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی امکان ویرایش، انتشار، و مدیریت داده‌ها را - بدون نیاز به برنامه‌نویسی - فراهم می‌کند. برای نمونه، سامانهٔ مدیریت محتوای ویکی‌پدیا، نرم‌افزار مدیاویکی است.

CMS یک برنامه نرم افزاری روی سرور است که به مدیر سایت اجازه می‌دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی دوباره سایت، تغییر دهد. در واقع طراح اولیه سایت، یک بار سیستم محتوا را طراحی می‌کند و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی کرده و آن را روی سایت شما نصب می‌کند. و حال شما به راحتی می‌توانید صفحات دیگری را به آن کم یا اضافه یا ویرایش کنید.
سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا که در اصطلاح به CMS که مخفف Content Management System است مشهورند، وبسایتهایی از نوع پرتالها یا سایتهای پویا هستند که برای مصارف خاص توسط طراحان حرفه ای و یا شرکتهای طراحی حرفه ای ایجاد میشوند.
تمام مزایا و معایب مربوط به سایتهای پویا در مورد سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا صدق می کند. البته در نظر داشته باشید که سایتهای پویا و پرتالها نیز مجهز به سیستم مدیریت محتوا هستند اما آنچه که در CMS ها متفاوت است طراحی آنها و سیستمهای مدیریت محتوای آنها برای مصارف خاص است.

 

تفاوت سیستم های مدیریت محتوا با سایتهای پویا و داینامیک

از مزایای سیستمهای مدیریت محتوا نسبت به سایر

Akram بازدید : 240 1391/11/01 نظرات (1)

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان و اپن سورس هست ( بر پایه مجوز GPL ) که شما بوسیله آن قادر خواهید بود براحتی یک وبلاگ – فوتوبلاگ – پادکست – گالری و … بسازید.

وردپرس توسط زبان بسیار محبوب PHP نوشته شده و از قدرت MySQL برای ذخیره داده ها استفاده می کند.

دو هدف اصلی سازندگان وردپرس راحتی کاربر در کار با این سیستم و رعایت استاندارد های جهانی هست. بهمین منظور شاید شما امکاناتی را که در یک CMS مشاهده می کنید بطور تمام و کمال در وردپرس نمی بینید. به همین منظور سازندگان وردپرس با کد نویسی دقیق و کامل و در اختیار قرار دادن امکانات و API های فراوان برای توسعه دهندگان این امکان رو ایجاد کرد که دیگران بتوانند براحتی اقدام به ساخت و توسعه افزونه برای وردپرس بکنند.

وردپرس در ادامه راه پروژه موفق b2 می باشد که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس توسط Christine Selleck دوست مت مولوگ ( توسعه دهنده اصلی وردپرس ) پیشنهاد و از آن روز تا الان وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروفترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ بر روی هاست شده است ( اینجا را ببینید ).

وردپرس هم اکنون از جهتی نمادی از وب۲ و از جهتی دیگر نمادی از اپن سورس محسوب می شود

درباره ما
اگر مي خواهي خوشبخت باشي براي خوشبختي ديگران بكوش؛ زيرا آن شادي كه ما به ديگران مي دهيم به خود ما بر مي گردد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2672
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 196
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 13,625
  • بازدید کلی : 295,597